Idioma:

Lat: 41.2991, Lon: 0.91

Albarca- Roureda D'Obaga

Por Felicitat Martinez Gros

Com a elements singulars de la ruta cal destacar el Roure Cappare, amb un tronc que supera els 3m de diàmetre.
Les restes d'una Carbonera, que ens permet remuntar-nos a l'època de l'explotació forestal del bosc per obtenir carbó vegetal.
Camí empedrat de la Rasa, que permet arribar al peu del collet Roig.
Tombes medievals antropomòrfiques, si es vol visitar, cal allargar el recorregut un quilòmetre, el sender per accedir-hi ha estar condicionat i surt a l'esquerra de la pista forestal que prenem al començament de l'itinerari.

Itinerario

#Min./KmDescripción

Poble d'Albarca Localiza el punto en el mapa

Foto de Poble d'AlbarcaDavant mateix de la creu del terme, i a l'altra banda de la carretera, surt a la dreta una pista agrícola que cal seguir fins que que acaba. Deixarem a l'esquerra derivacions que van fins a caps de conreu plantats de fruiters. Seguin la pista i al cap de poc arribarem a uns antics camps de conreu, ara abandonats.

Parada de la Guineu Localiza el punto en el mapa

Entre aquests camps hi ha la parada de la Guineu. Quan acaba la pista, cal prendre un sender que enfila cap a la dreta i que continua dins del bosc. En entrar al bosc, cal tombar a l'esquerra per baixar fins al llit del petit barranc de la Rasa.

Barranc de la Rasa Localiza el punto en el mapa

Ja en aquest espai podem començar a admirar el roure Cappare. Després de travessar el barranc per un pontet de troncs, pugem a la dreta per superar la costa i arribem al pla que permet acostar-nos fins a l'arbre singular. Per sortir del pla, continuarem pujant suaument per un sender desdibuixat que ens conduirà entre pins de diferents espècies fins a l'espai que ocupava una plaça carbonera. Marxarem d'aquest indret pujant per la dreta i desprès fent un giravolt cap a l'esquerra fins a localitzar el sender, en alguns trams empedrat, que després de travessar altre cop el fons del barranc porta fins a la capçalera

Collet Roig Localiza el punto en el mapa

Des d'allí i pujant cap a l'esquerra per un espai sense arbres arribarem al collet Roig i a les runes dels Hostalets. Prenem la pista que per l'esquerra ens portarà fins a la plaça del poble i d'allí altre cop a la creu de terme.

Recomendaciones

És bona qualsevol època de l'any, especialment la tardor per poder apreciar les tonalitats dels caducifolis; no son recomanables les hores de forta insolació de l'estiu; cal portar calçat adequat per caminar per senders.