Idioma:

Duración: 4:00 h.
Distancia: 20 Km.
Desnivel: 542 mts.

Origen: Alforja - Tarragona (ES)

Lat: 41.2122, Lon: 0.9764

Alforja - cim del Mirador

Vistes preciosas, i magnifics boscos

Aproximación

Alforja sortida de la plaça de dalt

Itinerario

#Min./KmDescripción
0:00 0

plaça de dalt Localiza el punto en el mapa

Plaça de dalt davant el carrer Nabril Alt direcció camí de Sant Antoni i la creu de Pedra, fins arribar a la riera.

0:10 009

Riera Localiza el punto en el mapa

Arribem a la riera i agafem el camí del coll o vell, deixant a l´esquerra el que va a l´ermita de Sant Antoni.Marchem paral-lels a la Riera i travessem el barranc del Còdol.

Barranc del Còdol Localiza el punto en el mapa

Deixem a l´esquerra el camí de l´ermita de PUigcerver. Continuem paral·lels a la riera fins l´arenal.

0:20 01,8

L´Arenal Localiza el punto en el mapa

L´arenal. Cruilla del camí del coll amb el camí de Porrera o del Mas d´en Roig. Aquest darrer és el nostre per l´anada. El seguim sempre a frec de Riera fent una pronunciada llçada....¡ al cap d´une estona trobem el barranc de les Comes.

Barranc de les Comes Localiza el punto en el mapa

Travessem el barranc .Continuem avançant parel·lels a la Riera fins que la travessem.Anem una curta estona per l´altre bande arribant a l´aiguabarreig confluència dels barrancs dels LLobregats, la Canaleta i de la Abella( o rasa del Pio) on la riera perd el seu nom i deixa de se-ho.

0:32 02,7

Aiguabarreig dels llobregats,Canaleta,i de l¨Abella Localiza el punto en el mapa

La marcha continua la pujada resseguint el barranc de la Canaleta que és el mig i que ens quedara sempre a l´esquerra. el camí, a partir d´ara , també comença a pujar de cada vegada més pronunciat entremig de conrreu.

Bosc de la Canaleta Localiza el punto en el mapa

Arribem al bosc de la Canaleta.Definitivament deixem qualsevol conrreu i on el camí ,ara sí s´enfila de valent fins a l´antiga font de la Canaleta.

0:57 04,5

Font de la Canaleta Localiza el punto en el mapa

Som a l´antiga font de la Canaleta, sorgencia amb una mica d´aiguamoll que sodolla unscastanyers de gran envergadura que senyoregen el fons de la tancada vall.

1:12 5,8

Coll de cortiella Localiza el punto en el mapa

Arribem al coll de Cortiella (696 m d´alt) on trobem la pista del coll d´Alforja a l´ermita de Puigcerver.

La Canaleta Localiza el punto en el mapa

Aquí deixem de trescar per pista i agafem un senderó que ens durá crestejant per tota la carena
(tindrem les valls del mas d´en Licor i la garranxa pel cantó de Porrera, a ponent , i el bosc dels cortones pels vesants de la vall d´Alforja, a llevant fins els cims del mirador(o el molló tal com diuen a tots els pobles prioratins).

2:17 09,0

Cim del Mirador Localiza el punto en el mapa

Vértex geodésic de 2ª categoria pel cual l´institud Cartografic de Catalunya ha fixat una alçada de 915,53m , . Amb el tema d´Alforja ací hi conflueixen els termes de Porrera, Cornudella del Montsant i Arbolí .

Mirador (fent la baixada) Localiza el punto en el mapa

Baixem crestejant per la banda contraria d´on hem pujat fins el Coll del Miquel-Vicent(843m)d´on
planegem per endinsar-nos un curt tram per un alzinar espés. D'aqui seguirem avall per la pista mes marcada arribant a la plaça de les Bombes(un repla dalt de la carena)ens dura de dret (i mai mes ben dit)al coll d'Alforja(634m).

2:42 11,9

Coll d'Alforja Localiza el punto en el mapa

On hi arribarem per la pista de l'ermita de Puigcerver que hem trobat uns KL abans. Agafarem el
camí vell de Cornudella de Montsant que ens dura de nou a la riera, tot creuant el barranc de les Comes i deixant tots els trencalls que ens anirant surtin a banda i banda.Arribant a l'Arenal

3:50 20

Arenal Localiza el punto en el mapa

tornem a ser a l'Arenal enllaçant amb el camí de porrera, que hem pasat de pujada, a tocar de nou de la riera d'Alforja riera avall, hem de desfer el cami de tornada cap a vila.

Recomendaciones

Portar un bon calçat i previsió d'aigua, camara fotografica i prismatics.