Idioma:

Duración: 1:30 h.
Distancia: Km.
Desnivel: mts.

Origen: Picamoixons - Tarragona (ES)

Lat: 41.3054, Lon: 1.2014

Puigcabré i la Torre d'en Petrol

Por Admin Topoguias

Puigcabré està situat a 493 metres d’altitud i separa l’Alt Camp de la Conca de Barberà. En aquest lloc conflueixen els termes de Montblanc, la Riba i Picamoixons. El puig acull una torre de planta rodona de vigilància que pren el nom del puig on es troba, encara que és coneguda popularment com la Torre del Petrol.

Itinerario

#Min./KmDescripción
0:00 0

Picamoixons Localiza el punto en el mapa

Per ascendir fins a la torre partint de Picamoixons, es pren el camí que puja per la riera de les Guixeres en direcció a Fontscaldes.

Font del Poetó Localiza el punto en el mapa

Seguim el camí.

Mas del Puet Localiza el punto en el mapa

En menys d'1 km es passa pel costat del Mas del Puet, situat a la part alta d'un promontori. Després de la corba, a mà esquerra, apareix el camí pel qual continuar (una vella senyal indica "camí tallat"). Es descarten altres camins que condueixen a camps i es puja sempre en direcció al Puigcabrer.

barraca de pedra seca Modificar el punto en el mapa

Es passa al costat d'una bonica barraca de pedra seca i es continua pujant fins a desembocar en una pista forestal. Aquesta es va obrir per posar les torres elèctriques, però a la part inferior continua tallada per un conflicte amb un dels propietaris. Es puja per la pista durant una bona estona, seguint unes fletxes de pintura groga.

Indicador Modificar el punto en el mapa

Finalment, s'abandona per seguir per un camí, senyalitzada amb fites de pedra, que permet pujar fins a la torre creuant el coscollar.

Torre d'en Petrol Modificar el punto en el mapa

Arribem a la torre de guita d'En Perol, final del nostre recorregut.

Recomendaciones

Passejada molt ben indicada amb pals de la 44è dia del camí de muntanya , el primer tros fins la font del Poetó molt bonic , després suau pujada per pista fins arribar al pal que assenyala el senderó per pujar al pic (tros més empinat) . Per tornar , pel mateix cami o agafant la pista del Coll de les Moles ( pal) . També hi ha l'opció d'allargar la caminada baixant cap a La Riba pel grau del Coster de la Cansaladeta.